Budowa łącznicy Czarnca-Włoszczowa

Budowa łącznicy kolejowej Czarnca – Włoszczowa Północ, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. usprawni kolejowe podróże w województwie świętokrzyskim i połączenia międzyregionalne. Kończy się pierwszy etap prac – budowa nowego toru w rejonie Czarncy. Inwestycja o wartości ponad 40 mln zł jest współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.

Prace koncentrują się koło posterunku w Czarncy. Zamontowano pięć z siedmiu planowanych nowych rozjazdów, ważnych elementów toru zapewniających sprawny przejazd pociągów. Rozjazdy są dostarczane na plac budowy w tzw. blokach. Wymagany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sposób transportu umożliwia sprawny montaż i precyzyjne ułożenie w wyznaczonym miejscu. W ramach prac, na szlaku Włoszczowa – Czarnca – Żelisławice (linia nr 61), wymieniane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjna. We wrześniu, po zakończeniu prac na linii nr 61, wykonawca rozpocznie roboty w rejonie stacji Włoszczowa Północ.

Budowa ponad 3 km linii z Czarncy do stacji Włoszczowa Północ zapewni, po niezbędnych odbiorach, przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/h, a towarowych 80 km/h. Od grudnia 2019 r. łącznica skróci czas przejazdu z Kielc do Warszawy i poprawi skomunikowanie województwa z innymi regionami kraju.

Budowa łącznicy jest uwzględniona w rozkładzie jazdy. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano na 2019 r.

Zadanie pn. „Budowa linii kolejowej nr 582 Czarnca – Włoszczowa Północ” jest realizowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Wartość projektu to ok. 42, 8 mln zł, w tym dofinansowanie UE wynosi ponad 36 mln zł. Realizowane w woj. świętokrzyskim inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego poprawią dostęp do kolei, usprawnią połączenia regionalne i ponadregionalne. W województwie trwa m.in. przebudowa linii ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza o wartości ok. 379 mln zł. Podróżni zyskają krótsze podróże i bardzie komfortowe, dostępne dla wszystkich perony. Możliwe będzie także uruchomienie regularnych połączeń do Sandomierza.

 

The following two tabs change content below.

redaktor

Ostatnie wpisy redaktor (zobacz wszystkie)

Może Ci się również spodoba