Problemy mogą się pojawić przy załatwianiu spraw w banku. Tu możemy się zetknąć z następującymi procedurami weryfikującymi nasze dane osobowe:
Pisemne oświadczenie o miejscu zameldowania potwierdzone własnoręcznym podpisem. W przypadku podania nieprawdziwych danych grozi nam odpowiedzialność karna w postaci grzywny lub kary pozbawienia wolności.
Opłacone rachunki – bank może nas poprosić o opłacony rachunek za mieszkanie lub fakturę za telefon, internet będzie dowodem na potwierdzenie adresu zamieszkania klienta. Sytuacja taka będzie miała miejsce tylko w niektórych przypadkach, gdy pisemne oświadczenie wyda się zbyt mało wiarygodne.
Zaświadczenie z urzędu – bank może od nas zażądać zaświadczenia z urzędu gminy, miasta o naszym miejscu zameldowania. Za tego typu zaświadczenie trzeba uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł. Ta forma sprawdzenia naszych danych osobowych ma być stosowana przez banki w ostateczności.